Dersin Adı | Geleneksel Yapılarda Maket |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MMIR 229 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenciye üç boyutlu algı ve geleneksel yapıları üç boyutlu olarak ifade edebilme becerisi kazandırılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders geleneksel yapım tekniklerinin maket yapma yöntemi ile ifadesini içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Maket Yapım Tekniklerine Giriş, araçların ve malzemelerin tanınması | * Mustafa Akgün, “Mimari Maketler”, (İstanbul Birsen Yayınevi, 2013), sayfa1-37 |
2 | İki boyut-malzemelerin tanınması ve kullanılması Teslim 1 | * Mustafa Akgün, “Mimari Maketler”, (İstanbul Birsen Yayınevi, 2013), sayfa 24-42 |
3 | İki boyut-desen ve ifade Teslim 2 | * Mustafa Akgün, “Mimari Maketler”, (İstanbul Birsen Yayınevi, 2013), sayfa 24-42 |
4 | Ölçek ve malzeme: Kağıt ve türevleri Teslim 3 | * Mustafa Akgün, “Mimari Maketler”, (İstanbul Birsen Yayınevi, 2013), sayfa 47-49 |
5 | Kagir yapılarda maket: ahşap örnekleri Teslim 4 | * Mustafa Akgün, “Mimari Maketler”, (İstanbul Birsen Yayınevi, 2013), sayfa 55-112 |
6 | Kagir yapılarda maket: ara teslim projesi çalışmaları-kagir malzeme | * Mustafa Akgün, “Mimari Maketler”, (İstanbul Birsen Yayınevi, 2013), sayfa 55-112 |
7 | Kagir yapılarda maket: taş, tuğla, kerpiç örnekleri Teslim 5 | * Mustafa Akgün, “Mimari Maketler”, (İstanbul Birsen Yayınevi, 2013), sayfa 55-112 |
8 | Kagir yapılarda maket: ara teslim projesi çalışmaları Ara Teslim | * Mustafa Akgün, “Mimari Maketler”, (İstanbul Birsen Yayınevi, 2013), sayfa 24-227 |
9 | Arazi maketi çalışmaları | * Mustafa Akgün, “Mimari Maketler”, (İstanbul Birsen Yayınevi, 2013), sayfa 24-227 |
10 | Teslim 6: Arazi maketi | * Mustafa Akgün, “Mimari Maketler”, (İstanbul Birsen Yayınevi, 2013), sayfa 24-227 |
11 | Final projesi çalışmaları: Geleneksel bir sokak | * Mustafa Akgün, “Mimari Maketler”, (İstanbul Birsen Yayınevi, 2013), sayfa 24-227 |
12 | Final projesi çalışmaları: Geleneksel bir sokak | * Mustafa Akgün, “Mimari Maketler”, (İstanbul Birsen Yayınevi, 2013), sayfa 24-227 |
13 | Final projesi çalışmaları: Geleneksel bir sokak | * Mustafa Akgün, “Mimari Maketler”, (İstanbul Birsen Yayınevi, 2013), sayfa 24-227 |
14 | Final projesi çalışmaları: Geleneksel bir sokak | * Mustafa Akgün, “Mimari Maketler”, (İstanbul Birsen Yayınevi, 2013), sayfa 24-227 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Jürisi |
Ders Kitabı | *Akgün, M., 2013. Mimari Maketler. İstanbul Birsen Yayınevi, İstanbul, ISBN 9755113525. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | * Karssen, A., Otte, B., Model Making: Conceive, Create and Convince, Frame Publishers, 2014, ISBN 9789491727276. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 10 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 6 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 17 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 10 | 1 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 6 | 5 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 124 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimari restorasyon ve koruma alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir. | |||||
2 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir. | X | ||||
3 | Kültürel mirasın korunması konusunda duyarlı, profesyonel etik ve ahlaki değerlere saygı gösteren, temel değerler konusunda bilgi sahibi olan bir restoratör olarak tarif edilebilecektir. | X | ||||
4 | Mimari restorasyon alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecektir. | X | ||||
5 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine ya da aynı düzeydeki bir mesleğe aktarabilecektir. | X | ||||
6 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir. | X | ||||
7 | Sektörde ihtiyaç duyulan nitelikte ara teknik eleman olarak; Mimari Restorasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarını etik ilkeler çerçevesinde ilişkilendirebilecektir. | |||||
8 | İngilizceyi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak mimari restorasyon ve koruma alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. | |||||
9 | Mimari restorasyon alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | |||||
10 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilecek, bilgilerini yenilenme ve sürekli gelişmeye yönelik olarak gözden geçirebilecektir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest